شهردار تهران در واکنش به کارزار اخیر جمع‌آوری امضا از تهانی‌ها در فضای مجازی برای برکناری‌اش گفت: متنی که به پیوست این کارزار منتشر شده، سراسر غیرقانونی و تهمت است و نمی‌دانم این کارزارها از کجا در می‌آید. نه تنها قصد استعفا ندارم بلکه محکم‌تر به کارم ادامه می‌دهم.

محکم‌تر از قبل به کار ادامه می‌دهم/ اگر دولت بعد دعوتم کند به عنوان شهردار حتما در جلسات دولت شرکت می‌کنم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: علیرضا زاکانی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واسخ به سوالی در خصوص این کارزار و جمع‌آوری امضا برای عزلش توسط ورای شهر، اظهار داشت: سراسر آن متن هم تهمت بود و هم غیرقانونی، نمی‌دانم از کجا چنین تهمت‌هایی مطرح می‌شود.

وی درخصوص ادامه کار تا سال آینده و زمان پایان این دوره شهرداری، اظهار داشت: محکم‌تر از قبل به کار ادامه می دهیم و خدمت به مردم را با کارکرد ویژه‌ای خواهیم داشت، به هر حال کشور ساز و کارهای خودش را دارد و در کنار دولت محترم گام‌های به خدمت به مردم ادامه خواهیم داد.

همه پروژه‌ها را به رأی مردم گذاشتیم

همه آن‌ها نادرست است. هر کاری در شهر انجام می‌دهیم با توجه به رأی و نظر مردم بوده و اولین شهرداری که به رأی و نظر مردم توجه کرده دوره ما بوده است، طرحی تحت عنوان «من شهردارم» شروع کردیم و پروژه‌ها را به رأی مردم گذاشتیم، که در سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۳۴۲ هزار نفر در این نظر سنجی شرکت کردند، و سال قبل ۱ میلیون و ۳۵۲ هزار نفر شرکت کرده اند.

رویه نادرستی باب شده که اثر قانونی ندارد

وی افزود: بنابراین اگر ملاک نظر مردم باشد، تنها شهرداری‌ای که این مسیر را می رود شهرداری تهران است، اما اگر به متنی که تنظیم شده دقت شود، سراسر آن تهمت است، رویه آن هم نادرست است، مثل اینکه کسی رأی آورده و عده‌ای از طریق امضاء جمع کردن به دنبال پس گرفتن رأی باشند.

وی تأکید کرد: این رویه، اساسا رویه‌ نادرستی است و من تعجب می‌کنم چرا عده‌ای این مسیر را دنبال می‌کنند. ما به‌ازای آن این است که یک تکانه و بی‌ثباتی‌ای را در جامعه القاء می‌کند. البته این کار به لحاظ قانونی اثر ندارد ولی از نظر افکار عمومی کاملا مضر است چه برای شهرداری اجرا شود، چه برای دولت، این کار، کار نادرستی است.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص اینکه گمان می‌کند در جلسات دولت بعد هم دعوت بشود یا نه؟ گفت این بستگی به دولت جدید و استقرار ان دارد اما اگر دعوت بشوم حتما به عنوان شهردار در جلسات شرکت خواهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.